În contextul realizării reformelor învăţământului din Republica Moldova, curriculumul la disciplina „Finanțe publice” constituie o parte componentă a Planului de învăţământ universitar la ciclu I.
Finanţele publice reprezintă una din disciplinele esenţiale de profil pentru specialitățile "Finanțe și bănci", ”Contabilitate”, fiind totodată prevăzută şi pentru studenţii altor specialităţi cu profil economic.
Finanţele publice formează un domeniu de cercetări care tratează problemele de venituri şi de cheltuieli publice. În timpurile moderne, aceste probleme se împart în patru mari diviziuni: venitul public, cheltuiala publică, datoria publică şi anumite probleme ale sistemului fiscal, în ansamblu, cum ar fi administraţia fiscală şi politica fiscală.
Însuşirea cunoştinţelor se asigură printr-un complex care cuprinde: lecţii teoretice, seminare, referate, jocuri economice. Un loc aparte revine studiului individual.
Programa cursului a fost elaborată în conformitate cu planul de studii.
Însuşirea cunoştinţelor se asigură printr-un complex care cuprinde: lecţii teoretice, seminare, referate, jocuri economice. Un loc aparte revine studiului individual. În acest context, curriculumul universitar presupune o echilibrare a planurilor şi programelor de învăţământ, obţinerea unor rezultate adecvate cerinţelor zilei de azi şi tendinţelor dezvoltării social-economice. Curriculumul universitar este o premisă a asigurării calităţii procesului de învăţământ.
Curriculumul la disciplina vizată reprezintă un aspect inovator al învăţământului universitar. El se axează pe trei niveluri comportamentale, cu un grad divers de complexitate: cunoaştere, aplicare, integrare. Nivelul cunoaştere presupune acumularea cunoştinţelor teoretice, formarea bazei conceptuale în domeniul respectiv. Aplicarea presupune formarea abilităţilor tipice disciplinei vizate, dezvoltarea capacităţilor. Integrarea presupune formarea capacităţii de transfer al cunoştinţelor teoretice şi al abilităţilor practice în situaţii atipice, soluţionarea situaţiilor de problemă, rezolvarea unor sarcini cu un grad sporit de complexitate, manifestarea atitudinilor personale faţă de diverse activităţi. Nivelul comportamental de integrare constituie finalitatea procesului de învăţământ la disciplina vizată, formată prin realizarea obiectivelor de cunoaştere şi aplicare.
Astfel conceput, curriculumul universitar reprezintă faţeta incipientă a oricărei discipline universitare, prezentându-se studentului, dar şi profesorului, ca un program de activitate propriu.