În contextul realizării reformelor învăţământului din Republica Moldova, curriculumul la disciplina „Marketing internațional” constituie o parte componentă a Planului de învăţământ universitar, la ciclu I.
Cursul oferă bazele teoretice ale marketingului internaţional fiind incluse capitole referitoare la particularităţile marketingului internaţional, mediul de marketing, rolul influenţelor culturale, cercetarea pieţei, conceperea produselor pentru pieţe străine, politica de preţ, distribuţie şi promovare pe pieţele internaţionale.
Obiectivele cursului sunt:
- Dobândirea unor cunoştinţe şi aptitudini fundamentale în domeniul marketingului, prin accesul la cele mai noi teorii, concepte, modele şi tehnici;
- Explicarea particularităţilor şi dimensiunilor marketingului internaţional;
- Cunoaşterea elementelor pieţei internaţionale,
- Definirea conceptelor fundamentale legate de marketingul internaţional;
- Familiarizarea cu o serie de tehnici şi instrumente care vă sunt necesare pentru a concepe şi realiza produse şi servicii pe care clienţii să dorească să le cumpere;
- Înţelegerea modului în care puteţi adăuga valoare produselor ori serviciilor oferite, astfel încât să obţineţi un avantaj competitiv asupra concurenţilor sau performanţă sporită;
- Explicarea particularităţilor implicate de promovarea produselor pe pieţele internaţionale;
- Descrierea modurilor de segmentare a pieţelor internaţionale;
- Stabilirea strategiilor de abordare a acestor pieţe;
- Cunoaşterea modului de elaborare a unui plan de marketing specific pieţelor internaţionale.
În acest context, curriculumul universitar presupune o echilibrare a planurilor şi programelor de învăţământ, obţinerea unor rezultate adecvate cerinţelor zilei de azi şi tendinţelor dezvoltării social-economice. Curriculumul universitar este o premisă a asigurării calităţii procesului de învăţământ.
Curriculumul la disciplina vizată reprezintă un aspect inovator al învăţământului universitar. El se axează pe trei niveluri comportamentale, cu un grad divers de complexitate: cunoaştere, aplicare, integrare. Nivelul cunoaştere presupune acumularea cunoştinţelor teoretice, formarea bazei conceptuale în domeniul respectiv. Aplicarea presupune formarea abilităţilor tipice disciplinei vizate, dezvoltarea capacităţilor. Integrarea presupune formarea capacităţii de transfer al cunoştinţelor teoretice şi al abilităţilor practice în situaţii atipice, soluţionarea situaţiilor de problemă, rezolvarea unor sarcini cu un grad sporit de complexitate, manifestarea atitudinilor personale faţă de diverse activităţi. Nivelul comportamental de integrare constituie finalitatea procesului de învăţământ la disciplina vizată, formată prin realizarea obiectivelor de cunoaştere şi aplicare.
Astfel conceput, curriculumul universitar reprezintă faţeta incipientă a oricărei discipline universitare, prezentându-se studentului, dar şi profesorului, ca un program de activitate propriu.