În contextul realizării reformelor învăţământului din Republica Moldova, curriculumul la disciplina „Tehnologia operațiunilor bancare” constituie o parte componentă a Planului de învăţământ universitar, la ciclu I.

Disciplina propusă face referire la metodologia fundamentării analizei şi evaluării riscurilor financiare. Scopul studierii disciplinei rezidă în formarea unei viziuni complexe asupra problematicii gestionării riscurilor financiare şi permite o mai bună înţelegere a contextului socio-economic.

Sarcinile principale ale disciplinei constau în asigurarea unui complex de cunoştinţe teoretice şi practice, în concordanţă cu cadrul legal şi instituţional aferent domeniului studiat şi urmăreşte familiarizarea studenților cu tehnologia operațiunilor bancare.

În acest context, curriculumul universitar presupune o echilibrare a planurilor şi programelor de învăţământ, obţinerea unor rezultate adecvate cerinţelor zilei de azi şi tendinţelor dezvoltării social-economice. Curriculumul universitar este o premisă a asigurării calităţii procesului de învăţământ.

Curriculumul la disciplina vizată reprezintă un aspect inovator al învăţământului universitar. El se axează pe trei niveluri comportamentale, cu un grad divers de complexitate: cunoaştere, aplicare, integrare. Nivelul cunoaştere presupune acumularea cunoştinţelor teoretice, formarea bazei conceptuale în domeniul respectiv. Aplicarea presupune formarea abilităţilor tipice disciplinei vizate, dezvoltarea capacităţilor. Integrarea presupune formarea capacităţii de transfer al cunoştinţelor teoretice şi al abilităţilor practice în situaţii atipice, soluţionarea situaţiilor de problemă, rezolvarea unor sarcini cu un grad sporit de complexitate, manifestarea atitudinilor personale faţă de diverse activităţi. Nivelul comportamental de integrare constituie finalitatea procesului de învăţământ la disciplina vizată, formată prin realizarea obiectivelor de cunoaştere şi aplicare.

Astfel conceput, curriculumul universitar reprezintă faţeta incipientă a oricărei discipline universitare, prezentându-se studentului, dar şi profesorului, ca un program de activitate propriu.