În cadrul acestui curs studenţii îşi formează şi dezvoltă o înţelegere generală a rolului afacerilor electronice în dezvoltarea comerţului, a avantajelor şi neajunsurilor pentru întreprindere, consumatori și societate. Vor înțelege tipurile de afaceri on-line și cele ale comerțului electronic.
Masterandul vafi capabil să realizeze existenţa şi activitatea în spiritul comercializării mărfurilor on-line. Să obţină competenţe de a aplica în practică deprinderi de gestionale a aspectelor electronice pentru administrarea cu succes a afacerii e-comerţ. Curriculumul la disciplina vizată reprezintă un aspect inovator al învăţământului universitar. El se axează pe trei niveluri comportamentale, cu un grad divers de complexitate: cunoaştere, aplicare, integrare. Nivelul cunoaştere presupune acumularea cunoştinţelor teoretice, formarea bazei conceptuale în domeniul respectiv. Aplicarea presupune formarea abilităţilor tipice disciplinei vizate, dezvoltarea capacităţilor. Integrarea presupune formarea capacităţii de transfer al cunoştinţelor teoretice şi al abilităţilor practice în situaţii atipice, soluţionarea situaţiilor de problemă, rezolvarea unor sarcini cu un grad sporit de complexitate, manifestarea atitudinilor personale faţă de diverse activităţi. Nivelul comportamental de integrare constituie finalitatea procesului de învăţământ la disciplina vizată, formată prin realizarea obiectivelor de cunoaştere şi aplicare.
Locul şi rolul disciplinei în formarea competenţelor specifice ale programului de masterat reflectă şi reprezintă o continuare logică a cursurilor de perfecționare economică.