În contextul realizării reformelor învățământului din Republica Moldova, curriculumul la disciplina „Bazele antreprenoriatului” constituie o parte componentă a Planului de învățământ universitar, la ciclu I.

Disciplina „Bazele antreprenoriatului” este un curs de bază în procesul didactic al pregătirii specialiștilor cu specializare economică, cu calificativul fundamental (F) în planul cadru al Ministerului Educației. Dat fiind faptul că activitatea economică a țării noastre este în permanentă evoluție aceasta impune cerințe crescânde față administrarea și conducerea eficientă a firmelor în perioada tranziției la economia de piață.

Bazele antreprenoriatului reprezintă o disciplină de bază, completând și diversificând arealul de cunoștințe în domeniul economiei și încadrându-se perfect în sistemul disciplinelor de profil economic. Drept argument ca parte componentă a familiei științelor economice considerăm interdependența disciplinară cu Marketingul, Economia, Teoria economică, Statistica, Matematica economică, Informatica economică, Finanțe, etc.

Disciplina Bazele antreprenoriatului este un curs de inițiere a studenților în conceptele de bază ale antreprenoriatului și urmărește dezvoltarea competențelor, ce le vor permite valorificarea eficientă a propriului potențial, iar în perspectivă, inițierea și gestionarea eficientă a unor activități antreprenoriale. În cadrul disciplinei de studiu se prezintă sub o formă explicită și accesibilă noțiunile generale referitoare la activitatea antreprenorială, caracteristica bazei legislative și a modalităților de lansare și gestionare a unei afaceri, strategiile și reperele esențiale în elaborarea planului de afaceri, precum și diverse opțiuni de finanțare și susținere a activității de antreprenoriat. În acest sens, studierea metodelor și tehnicilor performante de conducere a afacerilor într-un mediu de permanentă schimbare este de o importanță vitală. Cunoștințele dobândite, vor permite aprofundarea aspectelor teoretice și practice acumulate în conducerea businessului în țara noastră.

Curriculumul la disciplina vizată reprezintă un aspect inovator al învățământului universitar și este axat pe următoarele principii: abordarea modulară, axarea pe finalități de învățare, integrarea teoriei cu practica, învățarea interactivă presupune acumularea cunoștințelor teoretice, formarea bazei conceptuale în domeniul respectiv fiind centrată pe student, perspectiva integrării profesionale și egalitatea genurilor. Abordarea modulară oferă posibilitatea parcurgerii treptate a conținuturilor de studiu, de la simplu la complex, în vederea formării competențelor specifice și permite evaluarea treptată a progresului, înregistrat de elev, la finele fiecărei etape de instruire. Structura modulară a curriculum-ului de Bazele antreprenoriatului permite un grad înalt de flexibilitate și favorizează ajustarea conținutului cursului la necesitățile specifice ale grupului-țintă.

Astfel conceput, curriculumul universitar reprezintă fațeta incipientă a oricărei discipline universitare, prezentându-se studentului, dar și profesorului, ca un program de activitate propriu.

Ca rezultat studenții ascultând cursul vor căpăta deprinderi de organizare, monitorizare, dirijare, analiză și control. În rezultatul studierii cursului, studenții dau dovadă de competența referitor la: specificul conducerii afacerii în condițiile tranziției la relațiile de piață; luarea deciziilor optime privind activitatea eficientă a firmei; metodele și tehnicile de conducere eficientă a întreprinderii; fundamentele sistemului antreprenorial performant.