Disciplina ,,Logistica’’ este prevăzută în planul de învăţămînt, ciclul 1, studii superioare, la specialităţile „finanţe și banci”, cu frecvenţă la zi şi fără frecvenţă, făcînd parte din pregătirea de specialitate a studenţilor.
Scopul acestui curs este dezvoltarea capacităţii decizionale referitoare la gestiunea componentelor sistemului logistic al întreprinderii, în condiţiile îndeplinirii obiectivelor de marketing ale organizaţiei. De asemenea, acest curs este direcţionat spre dobîndirea atitudinilor necesare conducerii şi desfăşurării eficiente şi eficace a activităţilor logistice. Disciplina respectivă urmăreşte scopul familiarizării studenţilor cu principiile şi teoriile marketingului, cu activitatea de piaţă, cu teoria marketingului-mix, etc. Cursul dat deţine un rol important între disciplinele studiate de către viitorii specialişti în domeniul finanţelor, contabilităţii, turismului şi relaţii internaţionale, însuşirea acestei discipline se fundamentează pe cunoştinţele dobândite de studenţi şi dezvoltă într-o abordare sistematică conceptele şi subiectele de bază ale marketingului.
- locul şi rolul disciplinei în formarea competenţelor specifice ale programului de formare a specialităţii
Acest curs, este rezultatul unor preocupări de cercetare aprofundată a acestui domeniu, care începe cu explicarea conceptuală a logisticii, analiza interfeţei dintre logistică şi marketing, abordarea conceptului de servire a clientului, ca mai apoi să se focalizeze asupra principalelor aspecte decizionale implicate de cumpărarea mărfurilor, transport, gestiunea stocurilor şi depozitare. În finalul cursului, este analizat procesul organizării activităţilor logistice în cadrul întreprinderii, precum şi impactul revoluţiei conceptuale din domeniul logistic asupra structurii organizatorice.
Programa cursului este elaborată în baza bibliografiei naţionale şi internaţionale recomandate precum şi a experienţei dobîndite de autori în baza activităţii în cadrul Universităţii de Studii Europene din Moldova .
Cursul se finalizează cu susţinerea unui examen.
Ca rezultat studenții ascultând cursul vor căpăta deprinderi de organizare, monitorizare, dirijare, analiză și control. În rezultatul studierii cursului, studenții dau dovadă de competența referitor la: specificul conducerii afacerii în condițiile tranziției la relațiile de piață; luarea deciziilor optime privind activitatea eficientă a firmei; metodele și tehnicile de conducere eficientă a întreprinderii; fundamentele sistemului antreprenorial performant.