În contextul realizării reformelor învăţământului din Republica Moldova, curriculumul la disciplina „Macroeconomie” constituie o parte componentă a Planului de învăţământ universitar, la ciclu I.

Disciplina „Macroeconomie” este un curs de bază în procesul didactic al pregătirii specialiştilor cu specializare economică, cu calificativul fundamental (F) în planul cadru al Ministerului Educației. Disciplină fundamentală oferă studenţilor cunoştinţele şi informaţiile necesare înţelegerii fenomenelor şi proceselor economice, ce stau la baza formării lor profesionale iniţiale.

Dat fiind faptul că activitatea economică a ţării noastre este în permanentă evoluţie aceasta impune cerinţe crescânde faţă de administrarea şi conducerea eficientă a economiei nationale sau a unor economii regionale.

Cursul este conceput pentru a informa și acomoda studentul cu problemele legate de functionarea și evaluarea activitatii la nivel macroeconomic, cu politicile ce pot contribui la echilibrarea economiilor in vederea potentarii cresterii economice, cu prooblemele ridicate de principalele blocaje macroeconomie si solutiile de indepartare a acestora. Cursul analizeaza situatii reale desprinde din functionarea economiei nationale sau a unor economii regionale .

În acest sens, studierea metodelor şi tehnicilor performante de administrare şi conducere eficientă a economiei nationale sau a unor economii regionale într-un mediu de permanentă schimbare

este de o importanţă vitală, în deosebi, în cazul licenţiaţilor cu profil economic. Cunoştinţele acumulate vor permite aprofundarea cunoştinţelor teoretice şi practice acumulate în procesul înţelegerii fenomenelor şi proceselor economice din ţara noastră.

Macroeconomia reprezintă o disciplină de bază, completând şi diversificând arealul de cunoştinţe în domeniul economiei şi încadrându-se perfect în sistemul disciplinelor de profil economic. Drept argument ca parte componentă a familiei științelor economice considerăm interdependența disciplinară cu Teoria economică, Istoria gandirii economice, Microeconomia, Statistica, Matematica economică, Informatica economică, Finanțe, etc.

Curriculumul la disciplina vizată reprezintă un aspect inovator al învăţământului universitar. El se axează pe trei niveluri comportamentale, cu un grad divers de complexitate: cunoaştere, aplicare, integrare. Nivelul cunoaştere presupune acumularea cunoştinţelor teoretice, formarea bazei conceptuale în domeniul respectiv. Aplicarea presupune formarea abilităţilor tipice disciplinei vizate, dezvoltarea capacităţilor. Integrarea presupune formarea capacităţii de transfer al cunoştinţelor teoretice şi al abilităţilor practice în situaţii atipice, soluţionarea situaţiilor de problemă, rezolvarea unor sarcini cu un grad sporit de complexitate, manifestarea atitudinilor personale faţă de diverse activităţi. Nivelul comportamental de integrare constituie finalitatea procesului de învăţământ la disciplina vizată, formată prin realizarea obiectivelor de cunoaştere şi aplicare.

Astfel conceput, curriculumul universitar reprezintă faţeta incipientă a oricărei discipline universitare, prezentându-se studentului, dar şi profesorului, ca un program de activitate propriu.

Ca rezultat studenții parcurgând cursul vor căpăta deprinderi de organizare, monitorizare, dirijare, analiză și control. Astfel în rezultatul studierii cursului, studenţii vor da dovadă de abilităţi și competenţe referitor la: explicarea modului de funcţionare a mecanismului economice, cunoaşterea direcţiilor contemporane de analiză macroeconomică prin prisma modelelor de comportament raţional a agenţilor economici, explicarea conţinutului variabilelor macroeconomice şi a a legăturilor existente intre acestea etc