Curriculumul la disciplina „Dreptul afacerilor” constituie o parte componentă a Planului de învățământ universitar, la ciclu I.

Disciplina „Dreptul afacerilor” este un curs de bază în procesul didactic al pregătirii specialiştilor cu specializare economică, cu calificativul „obligatorie - de specialitate” în planul cadru al Ministerului Educației și Cercetării al RM.

Scopul pe care ni-l propunem la disciplina dată este de a implementa cunoştinţele în domeniul afacerilor, constituirea unei societăţi comerciale, funcţionarea societăţilor comerciale.

Sarcina dreptului afecilor, ca disciplină didactică, este asigurarea instruirii cadrelor calificate în domeniul jurisprudenţei, conţinând abordarea problemelor juridice din sfera dreptului afacerilor.

Curriculumul la disciplina vizata se axează pe trei niveluri comportamentale, cu un grad divers de complexitate: cunoaștere, aplicare, integrare.

La nivel cunoaştere:

  • să cunoască principalele noţiuni din adreptul afacerilor,;
  • să explice esenţa doctrinelor privind reorganizarea unei societăţi comerciale;
  • să identifice metodele şi tehnicile de încheiere a unui contract comercial;
  • să cunoască modul de înfiinţare a societăţilor comerciale.

La nivel de aplicare:
  • să clasifice întreprinzătorii după diferite criterii;
  • să compare activitatea de întreprinzător a titularului patentei de întreprinzător cu cea a întreprinzătorului individual şi cea a persoanelor juridice cu scop lucrativ.
  • să compare avantajele şi dezavantajele unor forme de persoane juridice cu scop lucrativ faţă de altele;
  • să argumenteze necesitatea reglementării activităţii de întreprinzător şi să explice interesul pe care aceste reglementări le protejează;
  • să compare partea socială din capitalului social al societăţilor cu răspundere limitată cu acţiunile emise de societăţile pe acţiuni, precum şi cu participaţiunile la capitalul social al altor persoane juridice.
  • să compare procedura de constituire a societăţii cu răspundere limitată cu procedura de constituire a societăţii pe acţiuni, precum şi cu procedura de constituire a altor persoane juridice cu scop lucrativ.
  • să compare structura organizatorică a societăţii pe acţiuni cu structura organizatorică a societăţii cu răspundere limitată şi societăţii in comandită;
  • să compare organul executiv al societăţii in comandită cu organul executiv al altor persoane juridice cu scop lucrativ;
  • să compare procedura de lichidare voluntară a persoanei juridice cu procedura de lichidare a patrimoniului societăţii insolvabile;
  • să compare acţiunile cu obligaţiunile emise de societăţile pe acţiuni

La nivel de integrare:

  • să elaboreze proiecte de acte de constituire şi modificări la acestea pentru fiecare formă de persoană juridică cu scop lucrativ;
  • să aibă abilităţi de a consulta clienţii privind înregistrarea de stat a unei societăţi cu răspundere limitată sau altor forme de persoană juridică cu scop lucrativ;
  • să întocmească modele de procese verbale a adunării asociaţilor sau a consiliilor societăţilor comerciale;
  • să elaboreze modele de contracte de fuziune, planuri de dezmembrare şi proiecte de acte de transformare a unei persoane juridice in altă formă;
  • să elaboreze proiecte de constituire a filialelor persoanelor juridice şi a uniunilor de persoane juridice;
  • să aibă abilităţi de a consulta clienţii privind obţinerea autorizării (licenţei) pentru desfăşurarea unor genuri de activitate de întreprinzător;
  • să aibă abilităţi de a consulta clientul privind modul de a reclama actele Camerei Înregistrării de Stat şi Camerei de Licenţiere care încalcă drepturile întreprinzătorilor;
  • să aibă abilităţi de a consulta clientul privind modul de a reclama hotărârile organul suprem, organului executiv al altui organ a persoanei juridice care afectează drepturile asociaţilor;
  • să opereze cu datele registrului de stat al întreprinderilor.