În contextul realizării reformelor învăţământului din Republica Moldova, curriculumul la disciplina „Fundamentele Managementului” constituie o parte componentă a Planului de învăţământ universitar, la ciclu I.

Disciplina „Fundamentele Managementului” este un curs de bază în procesul didactic al pregătirii specialiştilor cu specializare economică, cu calificativul fundamental (F) în planul cadru al Ministerului Educației. Dat fiind faptul că activitatea economică a ţării noastre este în permanentă evoluţie aceasta impune cerinţe crescânde faţă administrarea şi conducerea eficientă a firmelor în perioada tranziţiei la economia de piaţă.

În acest sens, studierea metodelor şi tehnicilor performante de conducere a afacerilor într-un mediu de permanentă schimbare este de o importanţă vitală, în deosebi, în cazul licenţiaţilor cu profil economic. Cunoştinţele acumulate vor permite aprofundarea cunoştinţelor teoretice şi practice acumulate în conducerea businessului în ţara noastră.

Managementul reprezintă o disciplină de bază, completând şi diversificând arealul de cunoştinţe în domeniul economiei şi încadrându-se perfect în sistemul disciplinelor de profil economic. Drept argument ca parte componentă a familiei științelor economice considerăm interdependența disciplinară cu Marketingul, Economia, Teoria economică, Statistica, Matematica economică, Informatica economică, Finanțe, etc.

Curriculumul la disciplina vizată reprezintă un aspect inovator al învăţământului universitar. El se axează pe trei niveluri comportamentale, cu un grad divers de complexitate: cunoaştere, aplicare, integrare. Nivelul cunoaştere presupune acumularea cunoştinţelor teoretice, formarea bazei conceptuale în domeniul respectiv. Aplicarea presupune formarea abilităţilor tipice disciplinei vizate, dezvoltarea capacităţilor. Integrarea presupune formarea capacităţii de transfer al cunoştinţelor teoretice şi al abilităţilor practice în situaţii atipice, soluţionarea situaţiilor de problemă, rezolvarea unor sarcini cu un grad sporit de complexitate, manifestarea atitudinilor personale faţă de diverse activităţi. Nivelul comportamental de integrare constituie finalitatea procesului de învăţământ la disciplina vizată, formată prin realizarea obiectivelor de cunoaştere şi aplicare.

Astfel conceput, curriculumul universitar reprezintă faţeta incipientă a oricărei discipline universitare, prezentându-se studentului, dar şi profesorului, ca un program de activitate propriu.

Ca rezultat studenții ascultând cursul vor căpăta deprinderi de organizare, monitorizare, dirijare, analiză și control. Astfel studierii cursului, studenţii dau dovadă de competenţa referitor la: specificul conducerii afacerii în condiţiile tranziţiei la relaţiile de piaţă; luarea deciziilor optime privind activitatea eficientă a firmei; metodele şi tehnicile de conducere eficientă a întreprinderii; fundamentele sistemului de management performant.