În contextul realizării reformelor învăţământului din Republica Moldova, curriculumul la disciplina „Dreptul Consumatorului” constituie o parte componentă a Planului de învăţământ universitar, la ciclu I.

Disciplina respectivă urmăreşte scopul familiarizării studenţilor cu principiile şi instituţiile dreptului civil de protecție a consumatorului, legislaţia în materie şi aplicarea acesteia, analiza raporturilor juridice de consumație în amploarea în care aceasta se manifestă, respectiv formarea, executarea, garantarea şi stingerea lui. Statica şi dinamica drepturilor și obligaţiilor, răspunderea contractuală şi delictuală în caz de neexecutarea sau executare necorespunzătoare a obligaţiilor, precum şi formele de înlăturare a acestei răspunderii.

În acelaşi timp, se urmăreşte scopul a forma studenţilor următoarele deprinderi:

1. Aprecierea principalelor elemente care determină funcţionarea fiecărei instituţii de drept a consumatorului în parte;

2. Analiza principalelor efecte pe care le comportă fiecare instituţie în parte;

3. Identificarea elementelor care determină deosebirile dintre aparentele efecte similare pe care le comportă instituţii diferite din cadrul raportului juridic de consumație.

În acest context, curriculumul universitar presupune o echilibrare a planurilor şi programelor de învăţământ, obţinerea unor rezultate adecvate cerinţelor zilei de azi şi tendinţelor dezvoltării social-economice. Curriculumul universitar este o premisă a asigurării calităţii procesului de învăţământ.

Curriculumul la disciplina vizată reprezintă un aspect inovator al învăţământului universitar. El se axează pe trei niveluri comportamentale, cu un grad divers de complexitate: cunoaştere, aplicare, integrare. Nivelul cunoaştere presupune acumularea cunoştinţelor teoretice, formarea bazei conceptuale în domeniul respectiv. Aplicarea presupune formarea abilităţilor tipice disciplinei vizate, dezvoltarea capacităţilor. Integrarea presupune formarea capacităţii de transfer al cunoştinţelor teoretice şi al abilităţilor practice în situaţii atipice, soluţionarea situaţiilor de problemă, rezolvarea unor sarcini cu un grad sporit de complexitate, manifestarea atitudinilor personale faţă de diverse activităţi. Nivelul comportamental de integrare constituie finalitatea procesului de învăţământ la disciplina vizată, formată prin realizarea obiectivelor de cunoaştere şi aplicare.

Astfel conceput, curriculumul universitar reprezintă faţeta incipientă a oricărei discipline universitare, prezentându-se studentului, dar şi profesorului, ca un program de activitate propriu.