Disciplina Educație fizică
prezentată/valorificată în plan pedagogic în Curriculum, posedă un potențial
valoros pentru formarea și dezvoltarea personalității în unitatea planurilor
socio-psiho-motrice. Valențele
formative ale disciplinei sunt variate și valoroase: dezvoltarea armonioasă și
sănătoasă a organismului; sporirea, menținerea sau refacerea calităților
motrice și a sănătății; dinamizarea proceselor psihice, inclusive a celor
volitive și afective; sporirea rezilienței; stimularea activității
intelectuale; dez-voltarea unor calități morale, cum ar fi spiritul de echipă
și competiție loială, spiritual antreprenorial, curajul și dăruirea,
esponsabilitatea, disciplina și stăpânirea de sine.
Curriculumului a fost elaborate ținând cont de:
· abordările postmoderne
· necesitățile de adaptare a curriculumului disciplinar la așteptările societății, la cerințele educaționale
· valențele disciplinei în formarea competențelor transversale, transdisiplinare și a celor specifice;
Curriculumul cuprinde următoarele componente structurale: Preliminarii; fundamentarea cursului, obiective, compentențe, teme și subiecte (conținutul cursului), bibliografie, tehnolohii didactice, modalități de evaluare.
Curriculumul oferă un cadru favorabil pentru adaptarea la realitățile în care se desfășoară procesul educațional la disciplina dată: prezența sau lipsa sălii sau a terenului de sport, a altor resurse necesare practicării unui anumit gen de sport; starea de sănătate, preferințe ș.a. și cele ale instituției de învățământ etc.